2013. január 22., kedd

Csalnak a lemez kiadók

A Google kétmilliárd megtekintéssel csökkentette több nagy lemezkiadó cég csatornáját a Youtube-on.


Nézettség = pénz

Ma már egy tartalom mutatója annak nézettségének, megosztásainak, és like-jainak száma. Ezáltal jöhet bevétel a reklámok megtekintése száma miatt, vagy az ajánlások által többen vásárolnak meg esetleg egy adott terméket, szakmai ajánlásokat kaphat.
Ezeket már lehet manipulálni is, a csalók tudnak vásárolni hamis hamis követőket, hamis rajongókat, hamis aktivitásokat, hogy így manipulálják a statisztikákat.

Nagyban játszanak

A cég nem kis videoblogok, vagy márkák saját oldalairól törölte az említett mennyiséget, hanem nagy, az oldal alapjait adó, kiemelt partnereiét, zenekiadókét, így a Universal Musci Group, a Sony/BMG és az RCA Records csatornáiról . Néhányat a Kiadók közül nem csak a manipulatív úton megszerzett megtekintésék számát, de az ahhoz tartozó videókat is elváltották.
De nem csak a nagyobb, kisebb felhasználók is videók eltűnését tapasztalták, kik először valamilyen technikai problémát gyanítottak a háttérben, később a cég értesítette őket, megszegték a felhasználási feltételeket.



Nyilvánosan?

Ezek a vásárlások elméletileg MÉG nem illegálisak, de ettől függetlenül nem volt különösebben nyilvános sem, azonban az utóbbi időben annyira elburjánzott, hogy már különböző nyilvános fórumokon adják veszik az aktivitásokat. 

Megéri?

Nem mindenki kezeli ezeket az ügyeket olyan drasztikus módszerekkel mint a Google, alapjáraton megéri.
Mivel a közösségi médiában nincsenek igazi minőségi indikátorok így az emberek csak mennyiségre tudnak építeni. Például zenék jogtulajdonosainak a zenei szolgáltatok mind-mind a lejátszások száma után fizetnek.

A kiadók eddig nem kommentálták a történteket, kíváncsian várjuk állásfoglalásukat.

Eredeti cikk:
Felhasznált irodalom:
http://www.hwsw.hu/hirek/49174/facebook-lajk-vasarlas-kamu-kozossegi-web-analitika-seo.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése